Вначале игры вы выбираете себе расу и место для своей базы на карте. Потом вы начинаете биться с другими игроками за контрольные точки и ресурсы. Чем больше контрольных точек вы захватите, тем больше золота вы будете получать каждую секунду. Но кроме золота для создания юнитов нужны и другие ресурсы, например, железо используется для создания пехотинцев.
General: Towers no longer cost food. Updated tooltips for race selection. Minor terrain improvements. Halved the build time of almost all units. You now start with 150 lumber instead of 100. Reduced health of control points to 300, down from 500. Basic weapons and some structures now take less time to build, to enable players to get basic units faster. Almost all seige units have their armor changed to Medium instead of Fortified, their health reduced, and damage reduced. All boats now deal less much damage and have less health. Removed a Control Point at yellows base.
Humans: Spellbreakers: Reduced damage. Sorceresses: Greatly reduced damage. Call to Arms now last 120 seconds up from 45 seconds.
Orcs: Spirit Walker: Units ressurected by Ancestral Spirit now have no mana instead of full mana. Bloodlusted units are now smaller and only gain 25% attack speed down from 40%.
Night Elves: Base now uses the Corrupted Tree of Life model, instead of the normal Tree of Life model. Keeper of the Grove - Replaced with new unit - Shapeshifter Metamorphis now cost 50 mana, up from 25, and now have a 40 second cooldown up from 25. Demon Hunter, can now cast Mana Burn and have Evasion while in Demon Form. Treants now have 200 health down from 300. Satyr: Mirror Image now takes 5 times damage instead of 1 times.
Undead: Slaughter House: Removed Iron Weapons no longer requires Basic Weapons to be build, and is now Called Steel Weapons and is researched from the Crypt. Basic Weapons is now called "Reanimate" and is researched from the Boneyard. Meat Wagon is now trained from Crypt. Battleships no longer requires the Explosives upgrade and the Explosives upgrade have been removed. Lich: Removed Banshee can no longer cast Dispel Magic. Reduced health of all skeletons. Reduced damage of skeletal mage. Reduced damage of Necromancer.
Naga: Sea Turtle is now a Hydra and now only have a ranged seige attack. Murloc Priest: Ray of Disruption is now replaced with dispel. Altar of the Depths now trains Naga Summoners. Shrine of Azshara now trains all the basic units and contains the basic/steel weapons upgrades. Spawning Grounds now trains Snap Dragons and Hydras. Worker and Food units can no longer swim.
Demons: Greatly reduced maximum damage of Pit Lords, Infernals & Doom Guards.
Goblins: Bloodlusted units are now smaller and only gain 25% attack speed down from 40%.
Рекомендации к установке карты: Поместите скачанную карту в папку Maps в той директории, в которой у вас установлена сама игра; обновите игру до последней версии (для этого можно скачать патчи с сайта из раздела "Патчи" или просто зайдя в систему Battle.net, если вы являетесь владельцем официальной русской версии игры от компании "СофтКлаб". Решение проблем при установки патча вы можете найти здесь. Прочие решения вы можете найти здесь.
На протяжении тысячелетий наги жили в затопленных руинах старой столицы ночных эльфов Зин-Азшари. Предводительница нагов Вайши узнает от провидицы сирены о таинственном заключенном, что заточен глубоко в темницах ночных эльфов. Желая разузнать о нем больше, наги отправляются в путь. Их путь лежит через поселения людей и неизвестных зеленокожих.